♥SaRaNghaEy0 ♥ Headline Animator

Monday, March 26, 2012

Ujian Itu ..

Salam and greetings to all .

Lama sudah saya tidak berhikayat di sini . Bukan apa , masa yang tidak mengizinkan , tambahan lagi , internet connection tak berapa nak connect sangat . Ini bukan blogger sejati namanya .
Sudah 3 minggu berlalu semenjak bukanya semester baru di UiTM ni and this is my last semester here . InsyaAllah if Allah will . Jadual kelas sangat padat (padat ke?) . Hari-hari ada kelas . Biasa la tu ... Nama pun student kan ? 


Back to the topic . 3 minggu belajar , 2 minggu saya tak berapa nak sihat . Batuk + selsema . kadang-kadang badan terasa nak demam .  yes ! sangat terbaik. Oppssss.... !! Itu ujian namanya . Ujian supaya sentiasa mensyukuri nikmat sihat . SIHAT , satu anugerah Allah yang sangat tak ternilai . Namun , yang selalu terjadi , apabila sihat , Pencipta yang memberi nikmat sihat akan di lupakan . Bila sakit , Pencipta yang Maha Agung la yang dicari . Ya ! itulah yang selalunya berlaku .

Sebenarnya , sakit itu petanda yang Allah Maha Penyayang . Allah ingin menguji hambaNYA supaya sentiasa mengingati Nya . Think positive . Bila sakit , sebenarnya , dosa-dosa kecil akan dihapuskan , walaupun sedikit nikmat di tarik balik . Yes ! I talk about nikmat sihat! Syukurlah .. syukurlah walau kita di uji dengan kesakitan . Kerana dengan kesakitan , dosa - dosa kita juga di hapuskan . Betapa Maha Penyayangnya DIA Yang Maha Agung . 

Kesimpulannya, besyukurlah dengan setiap apa yang di kurniakan . Kerana Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya . Bersyukurlah dengan ujian yang diberikan .

"Kadang-kadang Allah hilangkan mentari, Dia datangkan kilat dan guruh, puas kita menangis bertanya mana perginya matahari, rupa-rupanya Allah ingin hadiahkan kita pelangi."

Fikir-fikirkan dan selamat beramal.

p/s: sakit .. tapi tak reti-reti nak makan ubat . *sigh* 


  ++~ gambatte!!~++ ♥♥♥

No comments:

Post a Comment